...

bulletproof..

2010 har varit underbart och jag har fullföljt mina nyårslöften, mer begär jag inte.
2011 kommer bli mer underbart, det känner jag på mig, det ska jag se till.

det har nu gått..
4år
2år
1år
utan dig, dig och dig, men idag är jag stark och lycklig, bulletproof!

Day 03 – Your parents

Föräldrar.
Ja det finns nog mycket att säga om dom men tänker nog inte gå in på det för mycket för det är alldeles för starka känslor för mig.
Men när jag växte upp var vi väl en helt vanlig familj. Mina föräldrar separerade (ej gifta) när jag var 10år och valde då att bo hos båda två lika mycket. Men när jag väl blev 12år tror jag så stod jag inte ut att bo hos min pappa så mycket för jag längtade bara hem till mamma eftersom jag trivdes bäst där. Så bodde varannan helg hos pappa, min syster bodde varannan helg hos mamma så vi träffade varandra bara på helgerna. Sen när jag blev 14år och min syster och min bror hade flyttat så mådde jag bara dåligt hos pappa då han aldrig var hemma och jag inte fick göra nått kändes det som och jag hade en "ond" styvmamma kan man väl säga som jag faktiskt hatade! Jag valde att bo hos min mamma hela tiden och har gjort det sen dess.
Har starkare relation till mamma än vad jag har med min pappa.
Mer tänker jag inte säga.

Men just nu är min familj min mamma såklart och min älskade systerdotter som betyder mest, men det är klart hon är ju minstingen nu, inte jag längre.

Day 02 – Your first love

jaha nu kommer väl den jobbiga biten för mig eller nästan iaf. Min första kärlek var då min min första pojkvän Simon. Vi var tillsammans i ungefär 2 år från och tillbaka. Mycket kära. Mycket osams men han var ändå min bästa vän, den jag litade på mest i hela världen. Men tyvärr så träffades vi under den stunden i mitt liv jag inte mådde som bäst. Hade mycket problem hemma som gick ut över honom och sedan fick jag problem med mina vänner och då vart det bara värre. Men han lärde mig mycket och fick mig att våga lita mer på personer och visa mina kännslor mer än vad jag kunde innan. Visst jag har forfarande svårt för att visa vad jag känner men det är bättre och jag är mycket lyckligare idag. Jag ångrar varje dag att jag inte visa mer vad jag kännde för honom för han var verkligen världens bästa pojkvän för mig och jag älskade honom så något otroligt och det gjorde så ont när jag gjorde slut för jag visste att jag sårade den person som faktiskt var allt för mig. Nu kanske ni tycker att det var konstigt att jag gjorde slut och det tycker jag också idag men just då mådde jag så dåligt att jag ville va för mig själv och ta tag i mitt eget liv, min familj och få det bra med mina vänner igen.
Jag är glad för dom minnen vi fick, dom stunderna du fick mig att le fast jag ville brista i gråt, dom stunderna du fick mig att känna mig speciell, att någon ville ha mig, att någon älskade mig.
Bättre första pojkvän kunde man inte få men önskar ändå att vi hade träffats i nuläget för jag skulle vara en bättre flickvän och vi skulle vara mycket starkare nu.
Jag ångrar för dom ord jag aldrig fick sagt.


Day 01 – Introduce yourself

Jaha vart ska man börja. Jag heter då Matilda och är 18 år. Tycker mycket om mina nära och kära och älskar att göra spontana grejer och festa med nya och roliga personer. Jag hatar vintern väääldigt mycket och tappar orken till det mesta då men då finns det ju alltid en skön säng att vara i och bara sova och mysa bort!
Mina drömmar är att flytta och uppleva mina drömar som makeupartist eller nagelterapeut.
Just nu har jag ett jobb på sminshopen i finspång och jag trivs hur bra som helst och längtar varje gång jag ska dit.
Ja finns väl inte så mycket mer att säga om mig, helt vanlig svensson!

...

Day 01 – Introduce yourself
Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love
Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – Something that made you change
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Your current love
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment

Har sett detta på lite olika bloggar så tänkte, ja varför inte jag också!

HOHOHO

Börjar nog kanske blogga snart igen när jag har mer ork och kanske gör lite roliga saker? nu är det ju bara skola som gäller och jobb mer och mer.
Men snart så tror jag min ork kommer, iaf på jullovet :)
Håll utkik gott folk!

Gud jul också i detta jävla vinterkyla!


Detta är inte hårfärgen jag har nu kan jag väl skriva så ni vet!
Lite rödare är det jag har nu tror jag, eller känns som iaf.

RSS 2.0